13 Mayıs 2013 Pazartesi

CHAMPİX'DEN ÖNCE

Yıllardır sigarayı bırakmak için piyasada uygulama bulan yöntemlerden yararlandım. Bunlar :

1. Sigarayla Savaşanlar derneği akupunktür uygulaması,

2. Nora Terapi ( Kan tahlili uyum göstermedi. )

3. Akupunktür.

4. Hipnoz.

5. Koç uygulaması.

6: I Quit Smoking.

7. Sigarayı Bırakmanın Kolay Yolu semineri.

Bu seminer sonunda cebimdeki iki paket sigaranın birini orada ki yığına attım. Seminerden cebimde bir paket sigara ve çakmakla ayrıldığım halde hiç sigara içmedim. Bu yöntem sayesinde bir yıl sigara içmeyi bırakabildim. Sigara içmeyi bırakmamı sağlayan bir diğer yöntem de Sigarayla Savaşanlar Derneğinde uygulanan Fransız akupunktürü oldu. Bu sayede bir iki hafta sigarayı bırakabilmiştim. Hatta sigarayı bıraktım diye beni radyo programına çıkaracaklardı ki ben o gün sigaraya tekrar başlamıştım.
Yukarıdaki yöntemlerin içerisinde Hipnoz ve Koç uygulaması bana hayatımda karşılaşabileceğim en saçma metodlar olarak geldi. İkisinin de hiç bir yararini görmedim. 700 TL para ödediğim her bir uygulama ile adeta dolandırıldığımı hissettim.
Nora terapiye başlamak için alınan kan örneğimin tetkiki sonucunda kardiyolog olan doktor bu yöntemin bana uygulanamıyacağını söyledi. Hatta muayeneden de ücret almamışlardı.
I Quit Smoking yönteminde fatura kesemeyeceklerini söylediklerinde 600 TL lik ücreti ödememek için ben uygulamadan vazgeçtim.
Yıllardan beri mücadele ettiğim bir diğer düşmanım obezliğim oldu. Son beş yıldır tahminen beş-altı diyetisyen ve akupunktürcü doktora gitmişimdir. Yaptıkları önerilerin ortak özellikleri : Günlük 1200 kalori değerinde gıda tüketmek ve bu tükettiğim gıdaları gün içine yayılmış beş öğünde almam oldu.
1200 Kalori uygulaması kolay fakat günde iki öğün yemek yeme alışkanlığı olan birinin gün de beş öğün yemek yemesi kadar zor bir işlem olmasa gerek. Günde beş öğün yemek yeme alışkanlığını yıllardır mutfağımıza yerleştiremedik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder