19 Eylül 2009 Cumartesi

SİGARAYI BIRAKAMAYACAK TİRYAKİYE DAHA RASTLAMADIM

Yaşamımın otuz yılını sürekli sigara içerek geçirdim. Son yıllarda bazı günler yüz sigarayı buluyor, ama hiç bir zaman 60 dan az içmiyordum. Sigaranın beni rahatlattığına ve bana cesaret verdiğine inandırmıştım kendime. Sigarayı bırakma girişimlerimde hep perişan olurdum ve sigarasız yaşam çekilmez gibi gelirdi.
Sigarayı bıraktığımda başıma gelen en güzel şey bu kabustan, yani ömür boyu sistemli olarak kendimi zehirlemekten ve bunun için bir servet harcama tutsaklığından kurtulmak oldu. Sigarayı bırakanlar hep o sigarasızlık krizlerinden bahsederler ama şöyle bir geriye bakıp bu krizleri anımsamaya çalıştığımda bu tür anıların benim için var olmadığını fark ettim.
Sigarayı herkes kolaylıkla bırakabilir. Aslında sigara içmeye devam etmenizin temel nedeni sigarasız yaşamın artık eskisi gibi keyifli olmayacağı ve bir şeyden yoksun kalacağımız korkusudur. Bu asla gerçek değil !
Yöntemimi başarısız yapacak sadece iki neden var :
1. Söylediklerimi uygulamamak.
2. Söylediklerimi tam olarak anlamamak
Sigarayı yalnızca kötü bir alışkanlık olarak görenler, bazıları eğlenceli olan başka alışkanlıkları bırakmak kolayken , tadı iğrenç olan, bir servete mal olan ve ölüme yol açan bir alışkanlıktan vazgeçmek neden bu kadar zor bir kendinize sorun. Neden kendinizi bir sigara yakmak zorunda hissediyor ve yakmazsanız paniğe kapılıyorsunuz ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder